31 Ağustos 2014 Pazar

Budapeşte Gezi Notlarım

Uzun bir aradan sonra sonunda merhaba !

Antalya ve sonrasında yurt dışı tatilim sebebiyle uzun süre yazı giremedim. Aslında hazırlanmayı bekleyen çok yazı birikti ; fakat ben tatil rehavetinden kurtulup bir türlü yazamıyorum. 

Ablam, annem ve ben Pronto tur ile Budapeşte Viyana Prag turuna katıldık. İlk durağımız Macaristan'ın başkenti , Tuna'nın incisi Budapeşte'ydi.


Şehri güzel manzarası ile selamlayan Balıkçılar Burcu mutlaka görülmesi gereken yerler arasında. Balıkçılar Burcu Kale Tepesinde yer alıyor.


Harika bir Budapeşte manzarasına sahip. Burada çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.



Otobüs yolculuğumuz esnasında çektiğim bir fotoğrafta Aslanlı Köprüyü görüyorsunuz. Bu köprünün güzel bir hikayesi de var. Köprüdeki aslan heykellerini yapan heykeltıraş heykellerde bir kusur bulunursa intihar edeceğini söylemiş. Kimse bir hata bulamamış ; fakat sonrasında küçük bir çocuk annesiyle köprüden geçerken anne bu aslanların dilleri yok demiş. Heykeltıraş yaptığı bu hata yüzünden köprüden atlamış ve neyse ki ölmemiş.


Gezimiz esnasında Estergon Kalesini uzaktan fotoğraflayabilmek için Slovakya'ya geçtik. Gördüğünüz gibi iki ülke arasındaki geçiş sadece bir köprüden ibaret. Herhangi bir sınır kapısından geçmeden ülkeden ülkeye rahatlıkla geçebiliyorsunuz.


Estergon Kalesi tarihimizde önemli bir yere sahip. Kale 1595 yılında ilk defa Osmanlı yönetiminden çıktığında, Osmanlılar'ın kaleyi teslim etmek zorunda kalması türkülere bile konu olmuştur.


Estergon Kalesi'nde bizi en çok şaşırtan olay flüt çalan yabancı bir çocuğun bir çok türk şarkısını biliyor ve çalıyor olmasıydı. Ankara'nın bağlarından, Samanyolun'a kadar bir çok şarkıyı çalarak bizleri şaşırttı. En son İstiklal Marşımızı çalarak büyük alkış topladı.



Estergon Kalesi gezimizin ardından , arnavut kaldırımlı şirin mi şirin küçücük bir kasaba olan Szentendre'ye uğradık. Burada çok sayıda güzel dekore edilmiş hediyelik eşya dükkanı mevcut. Herkese hitap edecek sevimli hediyelik eşyalar bulabilirsiniz. Cadı şeklinde kuklalar, değişik magnetler, süslenmiş paskalya yumurtaları, kupalar aklınıza gelebilecek her şey bu küçük kasabada mevcut.



Macaristan'nın Tokaji şarabı meşhurmuş. Bu şarabın dereceleri mevcut, derecesi arttıkça tadı tatlılaşıyor. Bildiğimiz şarabın aksine şekerli bir tadı varmış. Biz üç numarasını aldık ; fakat henüz deneme fırsatım olmadı.



Budapeşte mutlaka gece görülmeli. Özellikle parlamento binasının ışıklandırılması harika. Ne kadar görkemli değil mi ?


Bu fotoğrafları gece yaptığımız tekne turu esnasında çektik. Budapeşte'nin gece manzarası daha bir güzel. İnsan bakmaya doyamıyor.




Umarım hoşunuza giden bir yazı olmuştur. Devamını getirmeyi planlıyorum. Lütfen görüşlerinizi benimle paylaşın.

Güzel kalın :)

instagram : @didemtrker
twitter: @BakimliKediBlog
mail: didemturker94@gmail.com

6 yorum:

  1. Çok beğendiiiim! Ben de arkadaşımla aynı turu düşünüyorum. Ağustosta mı ordaydınız, en iyi zaman ne acaba orası için. Buarada maşallah fotoların hepsinde harika çıkmışsın=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet Ağustos ayının başında gittik. Havalar genel olarak güzeldi bazen serinlediği de oldu. Sanıyorum Temmuz Ağustos bu tur için en iyi zamandır.

      Sil
  2. Didem ne kadar güzel yerlere gitmişsin içim açıldı..

    YanıtlaSil
  3. Budapeste'yi ozledimm :( Kameraniz cok guzelmis, goruntuleri cok guzel yakalamissiniz, ellerinize saglik :)

    Bence gittiginiz yerlerden yaptiginiz alisverisler hakkinda da bir yazi yazmalisiniz :) Okumak eglenceli olur diye dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında oldukça fazla ürün aldım ama çoktan açıp kullanmaya başladım bile. Yine de aklımda olsun belki ilerleyen günlerde öyle bir yazı gelebilir :)

      Sil
  4. Renkli anlatim icin elinize saglik tekrar gitmis kadar olduk. Biz estergon visegrad mohac ve szigetvar kale turlari yaptik. Gitmeden orada taysiye ettikleri turk rehberi bulduk. Ailecek gittigimizden hic stress olmayin diye herseyi ayarladiklar :) Bol bol macar sarabi aldik. Gidenlere faydasi olur diye linki paylasiyorum : www.budapestetur.com

    YanıtlaSil