4 Şubat 2014 Salı

Fırçalarımı Nasıl Temizliyorum ?

Bugün sizler için fırçalarımı nasıl temizlediğim hakkında bol görselli bir yazı hazırladım. Fırça temizliğini nasıl yaptığınız hem cilt sağlığınız hem de fırçaların uzun ömürlü olmalarını sağlamak için oldukça önemli.


Ben fırçalarımı temizlemek için bu sefer antibakteriyel sabun kullanmayı tercih ettim. Daha önce bebe şampuanıyla yıkadığım da olmuştu. Bir miktar antibakteriyel sabunu küçük bir tabağa döktüm.


Daha sonra aynı tabağa bir miktar zeytinyağı ekledim. Zeytinyağı fırçaların daha kolay kirlerinden arınmasını ve yumuşak olmasını sağlıyor.


Fırçanın tüylerini hazırladığım karışımın içine daldırıyorum. Fırça kirlerinden arınana kadar karışımın içinde fırçayı hareket ettiriyorum.


Fırçamı yıkarken, tüyleri aşağı gelecek şekilde yıkamaya özen gösteriyorum. Fırçaları bu şekilde tutarak yıkamanız fırçanın saplarına suyun ve sabunun akmasını engeller. Eğer fırçanın saplarına su ve sabun gelirse fırçanın metal kısmı ile tahta kısmı arasındaki yapıştırıcı zamanla bozulur ve fırça ikiye ayrılabilir.


Daha sonra fırçamı suyla yıkayarak hem kirinden hemde sabun kalıntısından arındırıyorum. Yine aynı şekilde fırçamı tüyleri aşağı gelecek şekilde tutuyorum ve fırçanın saplarına su değmemesine özen gösteriyorum. Fırçanın saplarına su değmesi fırçanızın tüylerinin dökülmesine de sebep olabilir.


Fırçamı nazikçe sıkarak fazla suyun akmasını sağlıyorum. Daha sonra temiz bir peçeteyi fırçanın saplarına sarıyorum ve tüylerine doğru çekiyorum. Bu şekilde fırçamdaki fazla suyu tamamen akıtıyorum ve fırçam düzgün bir şekil alıyor.


Bu işlemlerden sonra fırçamın hala yeteri kadar temiz olmadığını düşünüyorsam elime bir miktar antibakteriyel sabun döküyorum ve fırçayı elimde hareket ettirerek kirinden arındırıyorum.


Tüylerinin şekilleri bozulmaya müsait fırçalarımı peçeteye sarıyorum.


Aslında bu işlem için üretilmiş brush guardlar var. Bildiğim kadarıyla ülkemizde satılmıyor. İnternetten sipariş edebilir veya bazı instagram hesapları üzerinden edinebilirsiniz. Eğer edinme imkanınız yoksa benim gibi peçeteye sarabilirsiniz :)


Son olarak yıkadığım fırçalarımı peçetenin üzerine serdim ve artık kurumalarını bekliyorum.


Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Güzel kalın :)

instagram : @didemtrker
twitter: @BakimliKediBlog
mail: didemturker94@gmail.com







7 yorum:

  1. Bebeğim çok faydalı bir yazı olmuş zeytinyağı hiç aklıma gelmedi çok sağol kuzum o zman bende boş boş durmayayım fırçalarımı temizleyeyim kocaman öptüm bloğuma beklerim canım izleyicinim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olabildiyse ne mutlu bana :) Hemen bakıyorum bloğuna :)

      Sil
  2. Benim de yıkamam lazım artık :(

    YanıtlaSil
  3. Antibakteriyel sabun iyi fikirmiş ve fırçalarını koyduğun şeyi İkea'dan mı almıştın? Çok güzel durmuş :)) takipçinim bende bloğuma beklerim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ikea'dan aldım :) Teşekkür ederim hemen geliyorum bloğuna :)

      Sil
  4. Didem'cim bloğunu bir dilim limon sayesinde takip etme şansına eriştim nasıl gözden kaçırmışım inanamıyorum meğer ne faydalı bilgiler varmış burada kadınlara dair :))) Bloğunu takipteyim bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Tabi ki hemen bakıyorum bloğunuza :)

      Sil